*De resultaten van onze producten verschillen per individu. Bekijk de disclaimer hier.

  • Onze Laagste Prijs Garantie

    We vergelijken onze prijzen

  • Gratis Levering Vanaf €50

    Kies een leverdatum die past

  • Sinds 2017

    Betrouwbaarheid

  • Bescherming Van Klantgegevens

    Uw gegevens zijn veilig en beveiligd bij ons

9 Methoden om de Vetverbranding te Verbeteren

De ene persoon kan zo veel eten als hij wil zonder ooit dik te worden, terwijl de ander op iedere calorie moet letten. Dit heeft alles te maken met de efficiëntie van de vetverbranding van het lichaam. De vetverbranding verwijst naar hoe snel het lichaam vetcellen kan omzetten in brandstof voor de spieren.

De snelheid van je vetverbranding is afhankelijk van een aantal factoren, zoals leeftijd, geslacht, lengte, hormoonhuishouding, en erfelijkheid. Zo verbranden mannen sneller vet dan vrouwen, en oudere mensen hebben meer moeite met het verliezen van vet dan jonge mensen. Echter kan jij ook de vetverbranding beïnvloeden met deze natuurlijke vetverbranders.

1. BOUW SPIERMASSA OP

Een van de beste manieren om de vetverbranding te activeren, is door regelmatig de spieren aan het werk te zetten. Dit kan je het beste doen door middel van regelmatig gewichtheffen. Spieren verbranden namelijk zeer veel en calorieën, en een grote hoeveelheid spieren in het lichaam zal er ook voor zorgen dat het lichaam in rusttijd nog steeds actief vet en calorieën zal blijven verbranden. Als je de vetverbranding dus op de lange termijn wilt omhoog krikken, dan is het verstandig om te beginnen met de aanbouw van spieren.

2. GA IN DE OCHTEND SPORTEN

Voor het opbouwen van die spieren moet je regelmatig sporten. Het is het beste om dit in de ochtend te doen, aangezien je dan de stofwisseling voor de rest van de dag activeert. Ook andere vormen van lichaamsbeweging in de ochtend, zoals het nemen van de fiets naar het werk, kunnen zeer positief uitpakken voor de gezondheid.

3. DRINK MEER WATER

Al bij lichte dehydratatie wordt het lastiger voor het lichaam om nog goed vet te verbranden. Het is dus van cruciaal belang om regelmatig water te drinken om het lichaam goed gehydrateerd te houden. Drink ongeveer acht glazen koud water per dag om goed dat vet te kunnen verbranden. Het drinken van ijskoud water zal er voor zorgen dat de vetverbranding nog iets sneller gaat, omdat de kou van het water ervoor zorgt dat het lichaam harder moet werken om op temperatuur te blijven.

4. EET VAAK EN REGELMATIG

Als jij jezelf beperkt tot drie grote maaltijden per dag, dan train je de vetverbranding om te vertragen. Het lichaam zal namelijk denken dat er een mogelijke schaarste is, waardoor het meer spaarzaam om zal gaan met vet. Dit betekent ook dat de binnenkomende calorieën bij iedere maaltijd eerder opgeslagen worden, in plaats van dat ze worden gebruikt als brandstof. Je kan dan ook beter kleine porties spreiden over de gehele dag, in plaats van drie maaltijden per dag. Zo worden ook de porties per maaltijd kleiner.

5. EET REGELMATIG EIWITTEN

Het afbreken en verwerken van eiwitten kost het lichaam zeer veel energie, wat betekent dat er ook meer vet verbrand zal worden. Het is dan ook verstandig om bij de voedingskeuze altijd eiwitten te verkiezen boven suikers, koolhydraten, en vetten. Eiwitten zitten voornamelijk in tofu, eieren, vis, kip, mager vlees, noten, bonen, en zuivel.

6. VERMIJD DE CRASHDIËTEN

Crashdiëten zijn absoluut funest voor de vetverbranding van het lichaam. Bij een crashdieet ga je namelijk plotseling radicaal minder eten, waardoor het lichaam in de stress schiet. Het tekort aan energie dat ontstaat zal ten koste gaan van de spieren en de algehele gezondheid, en het lichaam zal meer vet gaan opslaan om energie te besparen voor later. Crashdiëten zullen dus eerder leiden tot meer lichaamsvet, dan minder. Voor een goede vetverbranding dien je dus absoluut geen crashdiëten te proberen.

8. DRINK JE KOFFIE ZWART

Het drinken van koffie heeft vele voordelen voor de vetverbranding; zo kan het het geheugen verbeteren, en is koffie rijk aan antioxidanten. Maar daarnaast zorgt de stimulerende werking van cafeïne in koffie ervoor dat ook de vetverbranding geactiveerd wordt. De koffie dient echter wel zwart gedronken te worden, aangezien melk en suiker het effect op de vetverbranding onmiddellijk ongedaan zullen maken.

9. DRINK GROENE THEE

Net zoals koffie is ook thee rijk aan cafeïne. Maar daarnaast is groene thee ook rijk aan plantaardige flavonoïden die de vetverbranding stimuleren. Weliswaar zal het drinken van groene thee alleen niet tot direct gewichtsverlies leiden, maar alle beetjes helpen.

Met deze 9 tips kan jij de vetverbranding stimuleren om zo snel jouw streefgewicht te bereiken.