*De resultaten van onze producten verschillen per individu. Bekijk de disclaimer hier.

  • Onze Laagste Prijs Garantie

    We vergelijken onze prijzen

  • Gratis Levering Vanaf €50

    Kies een leverdatum die past

  • Sinds 2017

    Betrouwbaarheid

  • Bescherming Van Klantgegevens

    Uw gegevens zijn veilig en beveiligd bij ons

5 Redenen Waarom Je De Hele Tijd Honger Hebt

We weten allemaal dat honger de manier is waarop het lichaam ons laat weten dat het moet worden gevuld en dat het voedsel nodig heeft. Uiteraard, na het eten, heeft het hongerige gevoel de neiging om tijdelijk weg te blijven en dit is positief. In sommige gevallen kunnen sommige mensen echter denken dat hun maag nog leeg is na het eten en dat ze de rest van de dag nog graag willen blijven eten.

Dit probleem kan worden aangepakt met enkele wijzigingen in de voeding en levensstijl, maar een medische aandoening kan de reden zijn voor dit overmatig eten en is er mogelijk een behandeling nodig. Als er een arts geraadpleegd is en er is geen medisch probleem, dan is het goede nieuws dat er enkele dingen zijn die je kunt doen om dit te verhelpen.

Waarom heb ik altijd honger?

Te veel suiker
1. Te veel suiker
Het consumeren van een hoge hoeveelheid suiker kan ervoor zorgen dat je bloedsuikerspiegel stijgt, en hoewel je je misschien een tijdje vol voelt, zal het niet lang duren. Te veel van zulke dingen kunnen ook de eetlust vergroten, waardoor je altijd honger hebt. Bovendien bevat suiker fructose die, volgens onderzoek, kan veroorzaken dat het lichaam ghreline produceert in grote hoeveelheden. Dit kan leiden tot inactiviteit in sommige hersengebieden, waardoor het voor een persoon moeilijk is zich vol te voelen. Er zijn veel voedingsproducten en dranken die extra suiker bevatten en als gevolg daarvan de eetlust vergroten, dus je moet heel voorzichtig zijn met wat je eet.
Te weinig proteïne
2. Te weinig proteïne
Onderzoekers hebben door de jaren heen gesuggereerd dat het eten van meer eiwitten de wens om meer te eten heel erg kan verminderen. Dit komt omdat het kan helpen om je op een bevredigender manier te vullen dan suiker. Studies hebben verder aangetoond dat, in vergelijking met eiwitarm voedsel, eiwitrijk voedsel de voedselinname vermindert en de werkzaamheid en het gewichtsverlies verhoogt. Het is daarom aanbevolen dat een gemiddelde volwassen vrouw 46 gram eiwit per dag consumeert en de gemiddelde volwassen man 56 gram. Begin dus altijd de ochtend met een gezonde dosis eiwit! U kunt ook proberen hoogwaardige eiwitpoeders toe te voegen aan uw dieet om uw honger te stillen.
Uitdroging
3. Uitdroging
Drinkwater is bekend als gezond en essentieel voor ons lichaam. Het is daarom belangrijk om altijd gehydrateerd te blijven. Door het drinken van water kan iemand zich ook voller voelen, waardoor de honger wordt verminderd. Onderzoekers hebben ook aangetoond dat het drinken van veel water kan helpen mensen met overgewicht af te vallen en het verlies van eetlust aan te moedigen, waardoor water een potentiële natuurlijke eetlustremmer wordt. Het is ook een van de beste antwoorden op de vraag: waarom heb ik altijd honger?
Gebrek aan slaap
4. Gebrek aan slaap
Het niet krijgen van voldoende slaap van goede kwaliteit is een andere belangrijke reden waarom een persoon altijd honger kan lijden. Slaap is bedoeld om een balans in ons lichaam te creëren, dus verstoring van de slaap kan veranderingen in onze natuurlijke hormonale balans veroorzaken, wat op zijn beurt bij sommige mensen het hongergevoel verhoogt. Gebrek aan slaap is ook bekend om bij te dragen aan andere gewicht-gerelateerde gezondheidsproblemen zoals diabetes en obesitas. Op basis van een studie in 2016 werden conclusies getrokken dat mannen met slaapverstoring een hoger niveau van ghreline hebben en vaker eten dan degenen die normaal slapen. Er is dus een belangrijke link tussen altijd honger hebben en moe zijn.
Verveling
5. Verveling
Verveling is een zeer ernstige oorzaak van overeten die uiteindelijk moeilijk te stoppen is. Eten uit verveling is over het algemeen zinloos en gebeurt wanneer we geen voedsel nodig hebben. Onderzoekers geloven dat de aanmaak van de stof dopamine de oorzaak van eten uit verveling is. Het verhoogt het verlangen en hunkeren naar meer voedsel.

Nu dat we hebben vastgesteld dat er talloze redenen zijn waarom sommige mensen altijd honger hebben, is de volgende stap om te werken aan het verminderen van deze honger. Zoals eerder vermeld, is een belangrijke manier om dit te beheersen, door bepaalde leefstijl- en dieetwijzigingen aan te brengen. Dit kan het volgende zijn:

  • Minder suiker en bewerkte voedingsmiddelen eten
  • Meer eiwit aan het dieet toevoegen
  • Veel water drinken
  • Voldoende slaap krijgen
  • Eet niet langer uit verveling