*De resultaten van onze producten verschillen per individu. Bekijk de disclaimer hier.

  • Onze Laagste Prijs Garantie

    We vergelijken onze prijzen

  • Gratis Levering Vanaf €50

    Kies een leverdatum die past

  • Sinds 2017

    Betrouwbaarheid

  • Bescherming Van Klantgegevens

    Uw gegevens zijn veilig en beveiligd bij ons

5 yoga-posities voor beginners

De recente geschiedenis heeft een echte verandering gezien in hoe we fit blijven, en geen groter voorbeeld van deze verandering bestaat dan de sensationele opkomst van yoga in de schijnwerpers van moderne vrije tijd. Yoga is op veel manieren heilzaam voor het lichaam. Het is namelijk een kalmerende en toch verkwikkende ervaring die het je lichaam mogelijk maakt om uit te rekken en zijn souplesse te behouden, en werkt als een briljante manier om kernstabiliteit en gezamenlijke mobiliteit op te bouwen.

Eén ding over yoga is echter dat het een stuk moeilijker is dan het lijkt op niet-ingewijden, en wat lijkt op een eenvoudige pose voor het ongetrainde oog, kan je snel laten zeggen 'er is geen manier dat mijn lichaam dat kan'. Echter, yoga is, net als alle soorten oefeningen, progressief in zijn moeilijkheidsgraad. Dit betekent dat er enkele gemakkelijk te beheersen bewegingen zijn die je op weg kunnen helpen als je een beginner bent. We zullen nu vijf van die gemakkelijke posities met jou delen.

Nummer 1. Meditation Pose - De belangrijkste pose die je associeert met yoga, en misschien wel de poster pose van de beweging, is de meditatie pose. Deze pose verwijst naar de spirituele wortels van yoga. Uiteindelijk is yoga, behalve een geweldige manier om te oefenen, alles over het zoeken van innerlijke rust en deze beginner-pose stelt je in staat om je houding recht te zetten, je luchtwegen te verwijderen en je te ontspannen
Nummer 2. Cobra Pose - Nog een heel gemakkelijke houding: de cobra is er een die in een voorover-liggende positie op de grond (of hopelijk een mat) wordt uitgevoerd. Het doel van deze pose is om je schouder en hoofd naar boven te brengen met je armen achter je aan, terwijl je tegelijkertijd je benen recht en stevig op de grond houdt. Hierdoor vormt je rug een boog en kun je de vaak verwaarloosde spieren aan de basis van je rug strekken.
Nummer 3. Side Planks - Planken ... recht voor recht! Zijplanken daarentegen zijn veel handzamer en zijn perfect om je kernspieren, zoals je buikspieren, in te willen trekken en samen te trekken, terwijl je je benen ook in evenwicht brengt en helpt. Gebruik een arm om jezelf te stabiliseren, anders krijg je mogelijk een gezicht vol canvas!
Nummer 4. Downward Dog Pose - Nog een van de meer typisch beroemde yogaposities, de Neerwaartse hond, is een geweldige all-rounder die in eerste instantie een beetje gek lijkt, maar als je het eenmaal doet, besef je welke voordelen het heeft. Het werkt om je schouders los te maken, terwijl je je rug rechtmaakt, je hart vasthoudt en je kuiten en hamstrings ook uitrekt.
Nummer 5. Sun Salutation - Deze oefening is een yoga-beginnersdroom en laat je van zonsopgang tot zonsondergang bewegen. De oefening werkt als een reeks, die je vanuit een staande positie, op je knieën en weer helemaal terugbrengt met een naadloze mix van uitgerekte poses. Zelfs als je niet altijd yoga wilt doen, is dit een geweldige zet om aan het einde van een zware training naar binnen te gooien om je los te maken en je hele lichaam uit te rekken.