*De resultaten van onze producten verschillen per individu. Bekijk de disclaimer hier.

  • Laagste prijs garantie

    We vergelijken onze prijzen

  • Gratis levering vanaf €50

    Verzonden door PostNL

  • Webshop Keurmerk

    Sinds 2017

  • Bescherming van klantgegevens

    Uw gegevens zijn veilig bij ons

Hoe moet je gezond zijn?

We horen het wel vaker, we moeten letten op onze gezondheid. Maar wat moeten we daarvoor precies doen? Dat beeld verschilt natuurlijk per persoon. We hebben allemaal een ander lichaam, mindset en opgroei. Dus uiteindelijk ben jij wel diegene die moet bepalen hoe je het het beste aanpakt. Hoedanook zijn hier 7 tips over hoe je gezond moet zijn, die iedereen al een goede start kan geven.

  1. Voeding

    Het is algemeen geweten dat een gebalanceerd voedingspatroon aan de basis van een gezond lichaam ligt. Vergeet de nieuwste rage van diëten, kies in plaats hiervan voor een gevarieerd en gebalanceerd voedingspatroon.

    Probeer zo vaak als je kan zelf te koken zodat je voorgemaakte gerechten van de supermarkt kan vermijden. Die zitten vaak vol met toegevoegde stoffen die slecht voor je zijn. Door je gerechten zelf klaar te maken kan je bewust kiezen wat je toevoegt. Kies dan voor verse groenten en fruit en probeer het zout, suiker en alcohol-gehalte laag te houden. Hierna zal je je al opmerkelijk beter voelen en eruit zien.

    Probeer geen dieet te volgen waar je je niet aan kan houden op lange termijn. Je bent niet verplicht om sommige snacks of gerechten uit je leven te bannen. Je moet gewoon die vetten, carbs en proteïnen leren balanceren.

    Het is aanbevolen om bij elke maaltijd een een portie groenten, carbs en proteïnen te eten (uit groenten of uit vlees/vis). Het is ook belangrijk voor je lichaam om regelmaat te hebben, probeer dus om een regelmatig ritme te hebben voor je voeding. Hierdoor gaat de spijsvertering ook beter werken.

    Probeer op je inname van calorieën te letten; te weinig calorieën zal resulteren in lage energie. Te veel calorieën zal resulteren in een onregelmatig gewicht. Het gemiddeld aantal calorieën dat je nodig hebt hangt van veel factoren af. Leeftijd, geslacht, levensstijl, genen...Best zoek je even op wat jijzelf nodig hebt met al die factoren in gedachten. Het gemiddelde ligt rond de 2000 kcal.

    Tot slot, geniet een beetje zonder je schuldig te voelen! Ongeveer een keer per week kan je voor een maaltijd hebben wat je ook wilt. Zogenaamde cheat meals zijn goed voor je metabolisme, door ze een boost van energie te geven zodat je de rest van de week fit blijft.

  2. Hydratatie

    Een gezond lichaam is een gehydrateerd lichaam! Drink zo veel water als je kan, minstens twee liter per dag. Thee is ook een goede manier om gehydrateerd te blijven als je het met een smaakje wel, dat is alleen als je er geen suiker aan toevoegt. Daarbovenop is thee rijk aan antioxidanten en bevat het minder cafeïne dan koffie. Smoothies zijn hier ook ideaal, tegen de dorst én om je portie fruit binnen te krijgen. Je kan ze volledig samenstellen naar jouw voorkeur. Ze zijn makkelijk te verteren en geven een voldaan gevoel. Als je tijd te kort hebt of je moet onderweg is de Go Blend Pro je beste keuze om overal waar je gaat gezond te zijn.

  3. Beweging

    Als je het niet gewend bent om te sporten, kan je beginnen met elke dag een half uurtje te gaan wandelen. Daarna kun je misschien met het zwaardere werk beginnen. Er zijn ook een groot aantal video’s, blogs en artikels over hoe je in je eigen thuis kunt sporten en oefeningen doen. Wees zeker niet bang om eens een groepsles bij te volgen of je aan te sluiten bij een sportclub. Het zal je alleen maar motiveren om samen te sporten. Zoek een activiteit of sport die je graag doet maar die je ook uitdaagt. For resultaten op je gezondheid en lichaam zul je 3x per week moeten sporten.

  4. Slaap

    Een goede nachtrust is essentieel om je lichaam goed te laten functioneren. Het geeft ons energie, helpt ons met stress omgaan en verbetert ons algemeen welzijn. Wanneer we niet genoeg slapen gaan we overdag meer drang hebben om te snacken. Daarbovenop regenereert je lichaam je cellen wanneer je slaapt en wordt je metabolisme gereset. Slaap minstens 8 uur lang om je batterijen terug op te laden en om in topvorm te zijn!

  5. Informeer jezelf

    Tijdens het winkelen is het moeilijk om een onderscheid te maken tussen “light”, “gezond” of “0%” en de echte gezonde dingen. Wees voorzichtig en vertrouw niet altijd wat de verpakkingen zeggen aangezien die vaak misleidend zijn. Je kan naar de voedingswaarden kijken achteraan de verpakking of naar de lijst met ingrediënten kijken. Aangezien we niet allemaal experts zijn op dat vlak, zijn er wel veel apps die dat zijn. Yuka en Buyornot zijn hier een voorbeeld van. Zij ontcijferen het in jouw plaats.

  6. Vermijd stress

    Je kent het gezegde wel: “een gezonde geest in een gezond lichaam”. Voor dat gezonde lichaam moet je zo veel mogelijk stress elimineren uit je leven. Stress is uiterst ongezond voor je gezondheid en het verbiedt je lichaam om normaal te functioneren door je spijsvertering te vertragen bijvoorbeeld. Als je snel stress krijgt, probeer er dan aan te werken, voor je mentale gezondheid. Je kan yoga of meditatie proberen. Zo relax je niet alleen mentaal en fysiek, maar verbrand je ook calorieën.

  7. Neem je tijd

    “Gezond” zijn, vereist tijd en planning. Of het nu koken, sporten of slapen is. Zelf als je dag druk is moet je je planning opmaken. Zo kan je bijvoorbeeld eens een maaltijd op voorhand voorbereiden. Probeer altijd rekening te houden met alles, dus bijvoorbeeld als het regent, dat je thuis gewoon kan sporten.

    Als allerlaatste en belangrijkste, hou je doelen in gedachten. Het is makkelijk om een levensstijl voor een week vol te houden, maar gezond zijn bouw je doorheen de tijd op. Vind de juiste redenen waarom jij wil verbeteren en begin eraan! Gewoontes creëer je doorheen de tijd met oefening.

Aanbevolen Producten