WeightWorld Logo

maandag - vrijdag | 11.00 - 16.00

6 Tips Om Je Weerstand Te Boosten (Op Natuurlijke Wijze)

Hoewel je nooit helemaal onoverwinnelijk wordt, zijn er bepaalde voedingsmiddelen, vitamines en veranderingen in je levensstijl die je immuunsysteem op een veilige en natuurlijke manier kunnen bevorderen. Dus volg deze 6 tips en verhoog uw immuniteit na winters!

  1. Voeding Om Je Weerstand Te Verbeteren

    Het voeden van je lichaam met bepaalde voedingsmiddelen kan de productie van witte bloedcellen stimuleren - deze zijn erg belangrijk in de strijd tegen verkoudheid en griep. Eet dit voedsel om je weerstand het hele jaar door te bevorderen - rode paprika, broccoli, knoflook, gember, spinazie, yoghurt, kurkuma en schaaldieren. Naast van het versterken van je weerstand, zullen deze voedingsmiddelen ook helpen de gezondheid van je huid, ogen, haar en botten te verbeteren.

  2. Sport regelmatig

    Helpt sport je weerstand op te bouwen? Ja! Zorg er dus voor dat je regelmatig sport en lekker beweegt, want het is wetenschappelijk bewezen dat het je weerstand kan boosten. Trainen mobiliseert je T-cellen - het type witte bloedcellen dat je lichaam beschermt tegen infecties. Zorg er echter voor dat je routine niet constant of rigoureus is, want dan werkt het juist averechts.

  3. Vitamine voor je weerstand

    Overweeg om een natuurlijk wellness-supplement te nemen dat is gemaakt van duurzaam geproduceerde ingrediënten zoals acaibessen, moringabladeren, kaneel, matchathee, kurkuma of koninginnengelei. Een puur en sterk immuunsysteem-supplement biedt je meerdere gezondheidsvoordelen. Bovendien zijn supplementen erg makkelijk te implementeren in je alledaagse routine en een relatief betaalbare opties om je weerstand te bevorderen en ziektes op afstand te houden.

  4. Fruit voor je weerstand

    Zorg ervoor dat je zo veel mogelijk vitamine A-B-C-D-E uit fruit haalt - grapefruit, sinaasappels, mandarijnen, citroenen, limoenen, aardbeien, clementines, papaja en kiwi. Deze vruchten zijn rijk aan vitamine A, B6, C, D en vitamine E. Deze zijn allemaal hard nodig om je weerstand te bevorderen.

  5. Slaap genoeg

    Een gebrek aan voldoende slaap kan een inflammatoire immuunrespons veroorzaken die op zijn beurt de activiteit van T-cellen in je lichaam nadelig beïnvloedt. Wanneer dit gebeurt, wordt je weerstand verzwakt en ben je blootgesteld aan infecties en ziektes. Zorg er dus voor dat je minimaal 7 tot 8 uur slaap krijgt. Als je vaak naar een andere tijdzone reist, neem dan 2-3 mg melatonine, omdat dit je slaapritme op orde kan houden.

  6. Minder met Alcohol & Roken

    Verminder ook met alcohol. Geniet, maar drink met mate. Alcohol kan je weerstand beperken en je longen blootstellen aan infecties. Zowel roken als drinken heeft een nadelige invloed op je immuniteit. Dit vergroot ook je kansen om schadelijke pathogene immuunresponsen te ontwikkelen, je immuunsysteem te ondermijnen en je risico op longontsteking, bronchitis en oorontstekingen te verhogen.

Overzicht

Door alleen al deze tips op te volgen, kan jij een groot verschil gaan merken in jouw weerstand. Een gezond lichaam gaat niet alleen over gezond zijn van buitenaf. Je moet ook werken aan het verminderen van de gifstoffen die in je lichaam aanwezig zijn en het verkrijgen van alle essentiële voedingsstoffen om het doel van een gezond lichaam van binnenuit te bereiken. Alleen dan heb jij een gezond lichaam waar je nog lang van kunt genieten!

Andere interessante artikelen

Aanbevolen Producten

Delen met