*De resultaten van onze producten verschillen per individu. Bekijk de disclaimer hier.

  • Onze Laagste Prijs Garantie

    We vergelijken onze prijzen

  • Gratis Levering Vanaf €50

    Kies een leverdatum die past

  • Sinds 2017

    Betrouwbaarheid

  • Bescherming Van Klantgegevens

    Uw gegevens zijn veilig en beveiligd bij ons

Moet Ik Vasten Om Gewicht Te Verliezen?

Gezond leven en een goed lichaamsgewicht behouden, is voor velen van ons een topprioriteit. Als gevolg hiervan zijn er zoveel routines, technieken en methoden om lichaamsgewicht te verliezen. Een van de meest populaire technieken is vasten. Er zijn zoveel vragen rond deze techniek, daarom zijn we hier om te helpen, met name gericht op de grote vraag: moet ik vasten om af te vallen?

Wat is Vasten?

Vasten is een oude religieuze kunst waarbij mensen zich onthouden van eten, drinken of beide om een ​​religieuze plicht te vervullen. Deze kunst van vasten wordt al duizenden jaren beoefend door een aantal religies, waaronder joden, boeddhisten, christenen en moslims.

In de afgelopen tijd is deze daad geëvolueerd van gewoon een religieus ritueel naar een ​​populaire routine voor gewichtsverlies, omdat het kan worden gebruikt om het metabolisme te ondersteunen en de eetlust te onderdrukken. Dankzij enthousiastelingen die de rol van vasten bij het afvallen hebben vastgesteld, lijkt iedereen zich met deze routine bezig te houden. Dit brengt ons bij de vragen: is vasten goed voor jou? En werkt vasten bij afvallen?

Het korte antwoord op beide vragen is ja! Er zijn echter veel dingen om te overwegen om een ​​goede beslissing te nemen. Je hebt waarschijnlijk verschillende mythen gehoord over hoe vasten gevaarlijk is voor je gezondheid en hoe het je nog meer kan laten wegen. Om het goede voorbeeld te geven, zijn de potentiële voordelen van vasten, als het goed wordt gedaan, geweldig en gaan ze veel verder dan alleen maar afvallen.

Hoe beïnvloedt vasten gewichtsverlies?

Als je vasten wilt gebruiken om het gewichtsverlies te vergroten, is het belangrijk om vast te stellen hoe vasten het gewichtsverlies beïnvloedt. Er zijn vier verschillende soorten snelle routine waaraan mensen zich houden:

Tijdbeperkt eten: deze routine omvat calorie-inname voor een paar uur op bepaalde tijden van de dag (4 tot 6 uur), en de rest van de dag het dieet beperken.

Vasten-nabootsen dieet: in plaats van niets te eten, is dit een type dieet dat het eten van plantaardig voedsel met enkele calorieën voor meerdere dagen in de maand toestaat.

Periodieke vasten: dit houdt in dat u gedurende lange tijd geen calorieën of caloriearme dranken drinkt om het lichaam in een vastenstemming te brengen. Dit is de meest extreme, en potentieel gevaarlijke, manier van alle routines en kan enkele dagen aanhouden.

Met tussenpozen: deze manier van vasten gaat over het eten van voedingsmiddelen met minder calorieën (500 calorieën of minder) of het niet eten van voedingsmiddelen met sommige tussenpozen. Intermitterend vasten om gewicht te verliezen is een van de meest populaire manieren van vasten.

Is vasten veilig?

Vasten wordt vaak gezien als een lastig onderwerp, maar als het goed wordt gedaan, is het volkomen veilig. Als je van plan bent om een vastendieet te beginnen, zorg er dan eerst voor dat je een passend plan voor jezelf en je lichaam hebt en zorg er ook voor dat het redelijk is en dat je niet zult verhongeren. Het wordt ook aanbevolen om uw arts te raadplegen als u denkt dat dit van invloed kan zijn op uw algehele gezondheid. Dit komt omdat, net als het gezegde, de een z'n dood is de ander z'n brood; vasten goed is voor jonge en gezonde mensen, maar slecht voor kinderen, ouderen, mensen met een eetstoornis en mensen met ondergewicht.