*De resultaten van onze producten verschillen per individu. Bekijk de disclaimer hier.

  • Onze Laagste Prijs Garantie

    We vergelijken onze prijzen

  • Gratis Levering Vanaf €50

    Kies een leverdatum die past

  • Sinds 2017

    Betrouwbaarheid

  • Bescherming Van Klantgegevens

    Uw gegevens zijn veilig en beveiligd bij ons

Op een natuurlijke wijze het metabolisme versnellen

Waarom het metabolisme versnellen?

Het metabolisme is onlosmakelijk verbonden aan je gewicht. Ook wanneer je lichaam in rust is, draait het metabolisme door zodat alle lichaamsprocessen van energie voorzien worden. Het metabolisme is namelijk het proces waarmee het lichaam voedingsmiddelen omzet in energie voor onmiddellijk gebruik. Wanneer je dus een snelle stofwisseling hebt, dan zal ook het verbruik van vet en calorieën omhoog gaan. De stofwisseling versnellen is dus een belangrijk onderdeel van een gezond dieet of workout programma.

Hieronder vind je een aantal natuurlijke methoden waarmee jij het metabolisme kan versnellen, opdat je snel en gezond de overtollige kilo’s kan kwijtraken.

Drink groene thee

Meerdere onderzoeken hebben aangetoond dat het drinken van groene thee het metabolisme een enorme oppepper kan geven. Dit heeft alles te maken met antioxidanten in groene thee, genaamd catechinen. Catechinen voorkomen dat vetmoleculen worden afgebroken voor opname, en zij zorgen ervoor dat je geen eetlust krijgt. Zo kunnen een paar kopjes groene thee per dag al helpen bij het aanzienlijk verminderen van overtollig gewicht.

Eet regelmatig

In tegenstelling tot wat vele mogelijk denken, is het niet verstandig om jezelf uit te hongeren voor gewichtsverlies. Wanneer het lichaam namelijk te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt, vertraagt het het metabolisme om zo energie en reserves te besparen. Dit zorgt er dus voor dat het lichaam meer vet gaat opslaan en minder calorieën gaat verbruiken. Om het metabolisme dus op een gezond en snel niveau te houden, is het dus verstandig om op meerdere momenten per dag te eten. Iedere 3 tot 4 uur iets kleins eten zal het metabolisme actief houden, waardoor je dus meer calorieën en vet zal verbranden.

Doe regelmatig cardio-oefeningen en ga vaak gewichtheffen

Regelmatige lichaamsbeweging is essentieel wanneer je een snel metabolisme wilt hebben. Niet alleen zorgt het ervoor dat het calorieverbruik omhoog gaat, en er dus minder vet zal worden opgeslagen, maar het zorgt er ook voor dat er in rusttijd meer calorieën worden verbrand. Het voordeel van cardio-oefeningen is dat daarbij de hartslag voor lange tijd omhoog gaat, waardoor het lichaam gemotiveerd wordt om ook het metabolisme te versnellen. 30 minuten aan intense cardio per dag kunnen zorgen voor een metabolisme versnelling die wel 2 uur lang kan aanhouden. Het voordeel van gewichtheffen is tweevoudig: ten eerste zorgt een grotere spiermassa ervoor dat het lichaam meer calorieën gaat verbranden en dus een sneller metabolisme krijgt. Spieren vergen namelijk veel energie, ook in rust, en dus zal het metabolisme ook in rusttijd hoog blijven. Ten tweede vergt het herstel na gewichtheffen veel energie, waardoor ook het metabolisme actief zal blijven.

Slaap genoeg

Net zoals bij jezelf uithongeren, zal te weinig slapen ertoe leiden dat de stofwisseling vertraagt. Een vermoeid lichaam wil namelijk zo veel mogelijk energie besparen, en zal dus ook zo veel mogelijk vet en calorieën opslaan voor later gebruik. Als je minder dan 7 uur per dag slaapt, dan wordt de kans op gewicht toename wel drie keer zo groot. En daarnaast zal vermoeidheid er ook voor zorgen dat je minder kan presteren gedurende dag, dus ook tijdens het sporten. Hierdoor zal je minder calorieën verbranden, en zal het metabolisme dus ook minder versnellen. Voor een snel metabolisme is het dus belangrijk om genoeg nachtrust te krijgen.

Gebruik cafeïne met mate

Weliswaar zit cafeïne in vele producten die de stofwisseling stimuleren, maar je moet ermee uitkijken dat je het niet overdoet. Cafeïne kan de stofwisseling doen versnellen met wel 15 procent, maar bij te veel cafeïne kan je de bekende down-periode krijgen. Deze down-periode van energietekort zal ook de stofwisseling vertragen, en er dus voor zorgen dat er minder calorieën worden verbrand. Neem dus cafeïne met mate in, en vermijd dieetsupplementen die zeer veel cafeïne bevatten.

Eet pittige voeding

Pittige voeding, zoals rode pepers, stimuleert de productie van adrenaline, wat er weer voor zorgt dat er ook meer calorieën verbrand gaan worden. De capsaïcinen in pitte voeding stimuleren namelijk het omhoog gaan van de lichaamstemperatuur, waardoor het lichaam meer calorieën moet gaan verbranden om het weer af te koelen. Dit zorgt er dus voor dat het metabolisme versnelt, waardoor je ook sneller vet zal verliezen.

SLA HET ONTBIJT NIET OVER

Dit sluit aan op ons eerdere punt over regelmatig eten; een voedzaam en uitgebalanceerd ontbijt zal je meer energie voor de dag geven, je eetlust verminderen, en ook de stofwisseling doen versnellen. Zorg ervoor dat je ontbijt zowel koolhydraten als proteïnen bevat.

Drink eens een rood wijntje

Weliswaar is alcohol niet goed voor de gezondheid, maar in rode wijn zit echter een bestandsdeel dat positief werkt op de stofwisseling, genaamd resveratrol. Resveratrol is een natuurlijk, plantaardig product dat we vinden in rode druiven en donkere chocolade. Het is een krachtige antioxidant die helpt bij gewichtsverlies en het stimuleren van de stofwisseling. Mocht je niet houden van rode wijn, of liever alcohol willen vermijden, dan kan je ook het resveratrol supplement van MaxMedix proberen.

Afsluitend

Er zijn dus genoeg manieren om op een natuurlijke wijze de stofwisseling te versnellen. Probeer een paar van deze uit, en ook jij zal snel de kilo’s eraf zien vliegen.