*De resultaten van onze producten verschillen per individu. Bekijk de disclaimer hier.

Kerstmis komt eraan!Geniet van 10% korting met de codeCHRISTMAS

  • Onze Laagste Prijs Garantie

    We vergelijken onze prijzen

  • Gratis Levering Vanaf €50

    Kies een leverdatum die past

  • Sinds 2017

    Betrouwbaarheid

  • Bescherming Van Klantgegevens

    Uw gegevens zijn veilig en beveiligd bij ons

Beste fitness-supplement om aan te schaffen

Food supplements zijn essentieel als je het maximale wil halen uit je workout. Deze food supplements compenseren wat je anders tekort zou komen bij normaal eten.

Fitness supplementen dienen niet ter vervanging van reguliere voeding, maar helpen je om die extra voedingsmiddelen binnen te krijgen die je anders mogelijk mist. Zo kan je lichaam presteren op top niveau. Ongeacht wat je sportdoelen zijn, de juiste fitness supplementen helpen bij het verbeteren van je gezondheid, prestatievermogen, en fysieke conditie.

Bij het gebruik van fitness supplementen is het echter wel belangrijk om te weten wat je in je lichaam stopt. Gebruik dus geen producten waarvan je niet weet wat ze doen. Hieronder vindt je een korte beschrijving van de belangrijkste typen fitness voeding voor sporters en atleten.

1. Proteïne

Open 20-jaar oude boeken over fitness voeding, en zij zullen je vertellen dat ongeveer 10 tot 15 procent van je calorie-inname vanuit proteïne moet komen. Deze percentages worden vandaag de dag nog door menig overheid en gezondheidsinstelling aanbevolen.

Recenter onderzoek heeft echter aangetoond dat de aanbevolen hoeveelheid proteïne inname, eerder rond de 20 tot 30 procent ligt. Met name voor atleten en actieve sporters is een hoge proteïne inname cruciaal om goed te presteren.

Aangespoord door professionele trainers en coaches, consumeren atleten en professionele sporters grote hoeveelheden proteïne. Jaren van vallen en opstaan hebben deze trainers geleerd wat wel en niet werkt. En nu begint die kennis ook door te dringen tot het grotere publiek.

Bij het binnenkrijgen van meer proteïnen moet je natuurlijk beginnen met reguliere voeding; verhoog je consumptie van proteïne rijk voedsel. Voor wie echt goed wil presteren, dient iedere 2 tot 3 uur te eten. Voor mensen die hier geen tijd voor hebben, of geen trek hebben in zoveel voeding, zijn food supplements een ideale toevoeging.

Proteïne fitness supplementen werken snel en maken het makkelijker voor jou om je dagelijkse proteïne quota’s binnen te halen. Na een workout kan een proteïne supplement zelfs beter zijn dan reguliere voeding, omdat het supplement sneller opgenomen kan worden door het lichaam.

2. Visolie

Visolie bevat vele bestanddelen die zeer goed voor de gezondheid zijn: hoge concentraties omega-3 vetzuren, en ook veel vitamine D. Met name Omega-3 is een essentieel vetzuur voor het lichaam, en je lichaam heeft deze dan ook hard nodig.

Omega-3 vetzuren komen voornamelijk voor in vettige vis, eieren, rundvlees, en wildvlees. Ook in vele plantaardige producten zijn deze vetzuren te vinden, zoals walnoten en vlaszaad.

In vroegere tijden werden omega-3 vetzuren gevonden in vele dieren, maar dankzij de bio-industrie en afnemende grondkwaliteit, bevatten dierlijke producten vandaag de dag te weinig vetzuren.

Visolie supplementen zijn dan ook om alsnog aan de nodige omega-3 te komen. Ook wanneer je spieren aan het opbouwen bent, vet probeert te verbranden, of je algehele gezondheid tracht te verbeteren, is omega-3 essentieel.

3. Bcaa supplementen

Vertakte-keten-aminozuren, of Branched-Chain Amino Acids (BCAA’s) zijn leucine, isoleucine, en valine. Deze drie aminozuren bevorderen je prestatievermogen gedurende het sporten, en verkorten de herstelperiode. BCAA’s verminderen ook de afbraak van spieren, en dragen zo dus bij aan meer spiergroei.

BCAA’s worden van nature gevonden in proteïnerijke voeding, en zitten dus waarschijnlijk al in je dagelijkse fitness voeding. Het gebruik van BCAA food supplements kan nuttig zijn voor het verkrijgen van meer energie gedurende de workout, het voorkomen van spierafbraak na de workout, en het verkorten van het herstelproces.

4. Glutamine

Glutamine is één van de twintig natuurlijk voorkomende aminozuren. De stof komt voor als een kleurloze en reukloze vaste stof, die matig oplosbaar is in water. Dit type aminozuur komt veel voor in proteïne, en is ook een belangrijkste bouwstof voor spieren. Daarnaast speelt het ook een belangrijke rol in het immuunsysteem, en de algehele gezondheid.

In de vorm van food supplements draagt glutamine bij aan het opbouwen van spiermassa, het voorkomen van spierafbraak, het onderhouden van het immuunsysteem, en een gezonde darmflora.

Met name voor mensen die weinig koolhydraten consumeren, maar tegelijkertijd wel regelmatig willen kunnen sporten, is glutamine een ideaal supplement om door te kunnen blijven gaan.

5. Creatine

Creatine is een organische stikstofverbinding die erom bekend staat de prestaties van atleten enorm te kunnen verbeteren. Het is een bijproduct dat ontstaat uit het verwerkingsproces van aminozuren door de lever en nieren. Meer dan 95 procent van de creatine wordt opgeslagen in je spieren, en de resterende vijf procent gaat naar de lever, de nieren, en de hersenen.

Met name sporters die doen aan gewichtheffen en krachttraining, lijken veel baat te hebben bij het gebruik van creatine. Met creatine food supplements boost je je maximum kracht en energie output gedurende je workout. Zo kan je zwaardere gewichten tellen, en je spieren ook voller maken door het maximale uit je spiercellen te halen.

Conclusie

Er zijn dus genoeg food supplements om je prestaties tijdens je workout te verbeteren. Sommigen kan je het beste van te voren, gedurende, of na de workout gebruiken, voor maximaal resultaat. Ook WeightWorld NL heeft een groot aanbod aan fitness voeding. Bekijk ons assortiment en bestel snel.