*De resultaten van onze producten verschillen per individu. Bekijk de disclaimer hier.

  • Onze Laagste Prijs Garantie

    We vergelijken onze prijzen

  • Gratis Levering Vanaf €50

    Kies een leverdatum die past

  • Sinds 2017

    Betrouwbaarheid

  • Bescherming Van Klantgegevens

    Uw gegevens zijn veilig en beveiligd bij ons

Voedingsmiddelen om de Eetlust te Remmen

Voedingsmiddelen om de eetlust te remmen

Wanneer je overtollige kilo's probeert te verliezen kan het enorm helpen om minder last te hebben van veel eetlust. Er zijn dan ook vele afslankmiddelen die de nadruk leggen op het remmen van de eetlust. Hieronder volgen een aantal voedingsmiddelen die je kan nemen om de eetlust te remmen. Zij kunnen jou helpen met het hongergevoel onderdrukken.

Koffie

Het teveel drinken van koffie kan je nerveus en springerig doen voelen, maar wanneer je het met mate drinkt kan de stofwisseling enorm gestimuleerd worden en wordt de eetlust geremd. Met name de cafeïne en antioxidanten in de koffiebonen zorgen ervoor dat je minder honger zal hebben wanneer je regelmatig koffie consumeert. Je dient de koffie echter niet te combineren met suiker en room.

Gember

Al eeuwen wordt gember consumeerd vanwege de positieve effecten die het heeft op de spijsvertering. Je kan het toevoegen aan je maaltijden, of het gebruiken om er een smoothie van te maken. Gember stimuleert het lichaam en geeft je meer energie doordat het de spijsvertering verbetert. Zo heb je minder honger en zal je dus ook makkelijk gewicht verliezen.

Avocado

Deze vrucht is rijk aan vezels en onverzadigde vetzuren. Avocado's remmen de eetlust en zorgen ervoor dat jouw hersenen langer het idee hebben dat jouw lichaam vol zit. Dit is dus ideaal voor wanneer je een slank en gezond lichaam wilt zonder constant te moeten lijden.

Cayennepeper

Een halve eetlepel cayennepeper kan de stofwisseling enorm stimuleren en ervoor zorgen dat je razendsnel meerdere kilo's kan verliezen. Ook is het pittig maken van eten ideaal voor wanneer je wilt voorkomen dat je teveel gaat eten. Het is dan ook op meerdere wijzen een zeer goed idee om regelmatig cayennepeper toe te voegen aan het dieet.

Appels

Appels zorgen er om meerdere redenen voor dat je minder last hebt van een hongergevoel. Appels zijn gemaakt van oplosbare vezels en pectine, die er allebei voor zorgen dat jij je langer vol zal voelen. Het eten van appels helpt ook bij het reguleren van de glucose en zorgt er voor dat je meer energie krijgt. Appels vereisen ook zeer veel kauwkracht, waardoor het lichaam te tijd heeft om het hongergevoel te doen verdwijnen. Daarnaast smaken ze ook gewoon goed.

Eieren

Onderzoek heeft aangetoond dat het eten van eieren er voor kan zorgen dat jij je langdurig voller zal voelen, dan wanneer een snack eet. Ook eten mensen die regelmatig eieren eiten ook minder vettige producten, waardoor zij dus in het algemeen een zeer gezonde levensstijl leven.

Water

Het drinken van genoeg water kan al genoeg zijn om de eetlust te remmen. Onderzoek heeft aangetoond dat het drinken van twee glazen water voor een maaltijd er al voor kan zorgen dat je significant minder gaat eten. Voor mensen die afvallen kan water dus echt de perfecte oplossing zijn.

Zoete aardappelen

Aardappelen bevatten zetmeel dat ervoor zorgt dat je maag langer vol zit. Deze zetmeel lost namelijk zeer langzaam op, waardoor je langer het gevoel zal hebben verzadigd te zijn. Daarnaast zijn zij ook rijk aan vitamine A en C.

Groenten soep

Vegetarische soep kan er voor zorgen dat je minger hebt, terwijl je maar zeer weinig ongezonde voedingsmiddelen hebt binnengekregen. Door een maaltijd te beginnen met een kop soep zorg je er dus voor dat je minder zal binnenkrijgen.

Donkere chocolade

Wanneer je dol bent op chocolade maar moeite hebt om jezelf in bedwang te houden, dan kan je het beste zeer pure chocolade eten. Een klein beetje donkere chodolade kan er al toe leiden dat je minder behoefte hebt aan andere voedselproducten, omdat de bittere smaak van de chocolade ervoor zorgt dat het lichaam minder eetlust zal krijgen.

Tofu

Deze plantaardige eiwitten zijn ideaal voor wanneer je de eetlust wilt remmen. Het is zeer makkelijk om tofu toe te voegen aan je dieet, en het is dan ook aan te raden om het een keer te proberen.

Conclusie

Er zijn dus genoeg natuurlijke eetlustremmers die je wel eens kan proberen. Deze voedingsmiddelen zorgen ervoor dat je minder ongezonde stoffen binnenkrijgt, zoals vetten, waardoor het dus makkelijker wordt om een gezond gewicht te behouden. Deze producten zijn dan ook ideaal voor mensen die wel willen afvallen, maar moeite hebben met de honger.