*De resultaten van onze producten verschillen per individu. Bekijk de disclaimer hier.

  • Onze Laagste Prijs Garantie

    We vergelijken onze prijzen

  • Gratis Levering Vanaf €50

    Kies een leverdatum die past

  • Sinds 2017

    Betrouwbaarheid

  • Bescherming Van Klantgegevens

    Uw gegevens zijn veilig en beveiligd bij ons

Waarom worstel ik om af te vallen?

Het is frustrerend als je je uiterste best doet om de beste manieren te vinden om af te vallen, bijvoorbeeld tijdens het trainen en op dieet zijn, en aan het einde van de dag reflecteert het niet positief op je lichaamsgewicht. Deze ervaring zelf kan ontmoedigend werken en ertoe leiden dat iemand terugvalt naar ongezond eten.

Het eerste en belangrijkste wat mensen moeten begrijpen als ze willen afvallen, is dat afvallen veel meer is dan alleen maar minder calorieën eten. Het gaat om zoveel processen dat we, wanneer we deze samenvoegen, we geweldige resultaten kunnen bereiken op het gebied van gewichtsverlies. Er zijn veel redenen waarom je worstelt om af te vallen en deze kunnen zijn:

Slaapgebrek: onvoldoende slaap krijgen kan je doel om af te vallen belemmeren omdat het metabolisme vertraagt, waardoor het onmogelijk is om calorieën zo snel te verbranden als nodig is.

Langzaam metabolisme: een langzame stofwisseling is een andere grote reden waarom je momenteel misschien niet op het gewicht bent zoals je zou willen. Iedereen heeft een bepaald niveau waarmee het lichaam metabole functies kan uitvoeren, en in sommige gevallen kan het erg traag zijn. Als gevolg hiervan kan dit de snelheid van gewichtsverlies verminderen.

Hyperthyreoïdie: Zowel een trage als een te actieve schildklier kan gewichtstoename veroorzaken, omdat mensen met deze aandoening meestal hongeriger zijn dan normaal. Gewichtstoename kan ook worden verhoogd in deze conditie vanwege de opbouw van zout en water in het lichaam.

Geslacht: het geslacht van een persoon kan ook een drastische rol spelen bij gewichtsverlies of -winst. Voor mannen kan gewichtsverlies gemakkelijker zijn, in tegenstelling tot vrouwen. Er zijn veel factoren die het voor een vrouw moeilijk maken om gemakkelijk af te vallen, maar nogmaals, dit kan slechts een potentiële factor zijn, dus er kunnen ook andere redenen zijn die het beïnvloeden!

Alle bovengenoemde redenen kunnen de reden zijn waarom je moeite hebt met afvallen of het kan gewoonweg de periode zijn waarin het gewichtsverlies wordt vertraagd. Dit is volkomen normaal. Wanneer dit gebeurt, wordt dit het weight loss plateau genoemd.

wat is een weight loss plateau?

Het weight loss plateau is een periode tijdens de periode van het gewichtsverlies dat gewichtsverlies langzamer toeneemt of zelfs volledig tot stilstand komt. Dit is de periode waarin je merkt dat zelfs met een strikte routine, je gewoon niet veel gewicht verliest. Raak niet in paniek, dit is normaal en het gebeurt uiteindelijk voor iedereen die probeert af te vallen. Om dit probleem aan te pakken, is het belangrijk om te begrijpen wat de oorzaak is in de eerste plaats.

Oorzak van een weight loss plateau

Een weight loss plateau treedt op wanneer je lichaam een langzamer metabolisme ervaart. Wanneer dit gebeurt, komt het niveau van voedsel dat u eet overeen met het niveau van de calorieën die je verbrandt, waardoor het moeilijk wordt om eventuele calorieën te verminderen. Wanneer dit gebeurt, wordt het moeilijk om calorieën te verminderen en gemakkelijk om terug te vallen naar slechte gewoonten. Om te voorkomen dat je extra kilo's krijgt als je een afslankplateau ervaart, zijn er enkele tips die je moet volgen.

Tips om je doelstellingen voor gewichtsverlies te bereiken


Verhoog fysieke activiteiten en controleer de calorie-inname. Je gewichtsverlies is mogelijk afgenomen omdat je niet volledig je trainingsschema hebt bijgehouden.
Werk met verschillende middelen voor gewichtsverlies. Blijven vasthouden aan dezelfde routine is niet alleen saai voor de geest, maar ook voor het lichaam en dit kan resulteren in een stilstand van je gewichtsverlies
Slaap langer. Omdat een gebrek aan slaap je gewichtsverlies kan afremmen of je zelfs kan laten aankomen, kan het op tijd naar bed gaan, je lichaam weer op gang krijgen.
Probeer metabolismestimulerende voedingsmiddelen toe te voegen aan je dagelijkse dieet, zoals groene thee en chilipepers, zodat je lichaam er de hele dag weer tegenaan kan.